top of page
Search
  • Writer's pictureBernie

Bands in dr dikke stein through the years.

Updated: Nov 6, 2023

BANDS IN DR DIKKE STEIN..


wanneer je zoekt naar een gezellige plaats waar live muziek is dan weet ik er wel eentje, Toevallig vlakbij mijn huis maar het is voor iedereen een aanrader,

When you're looking for a cosy place where live music is then I know a place, happen to be near my house but it is a must for everyone, 




SEAMIE O'DOWD 5 november 2023



🇬🇧It was an amazing afternoon, this 5th november in my hometown.


That afternoon there was an old-fashioned good musical atmosphere in 'dr dikke stein' because the Irish Seamie o'Dowd came to perform


it was busy and that promised a lot.. Dave from the Hellhounds was there too, and somehow I showed someone on my phone a portrait I had made of Seamie with charcoal last month. it got to the point where I run home between his performances to get the portrait. Seamie just kept playing and kept playing just great.

During a short break, Giel saw the opportunity to call me on stage so that I could give Seamie the portrait. I had a quick chat with him and he promised me that this portrait would get a nice place on the wall at his home.

So special. I'm honored.

🇳🇱Het was een geweldige middag, op 5 november in mijn hometown.

Die middag heerste er een ouderwets goede muzikale sfeer in ‘dr dikke stein’ omdat de Ierse Seamie o'Dowd kwam optreden

het was druk en dat beloofde veel.. Dave van de Hellhounds was er ook, en op de een of andere manier liet ik iemand op mijn telefoon een portret zien dat ik vorige maand met houtskool van Seamie had gemaakt.

Vervolgens liep ik tussen zijn optreden door naar huis om het portret te halen.

Seamie bleef maar spelen en bleef gewoon spelen. 🎸🎸🎸geweldig 🤩

Tijdens een korte pauze zag Giel de mogelijkheid om mij op het podium te roepen zodat ik Seamie het portret kon overhandigen. Ik maakte een kort gesprek met hem en hij beloofde mij dat dit portret een mooi plekje aan de muur bij hem thuis zou krijgen.

Heel bijzonder dit Ik voel me vereerd

(video en foto’s 15 oktober 2018)


I 8 april 2021


vandaag heb ik vernomen van het overlijden van Tony Dowler afgelopen Februari, enkele dagen na zijn 59ste verjaardag..We hebben altijd genoten van de optredens die hij met zijn band Tony Dowler Hellhounds gaf in dr dikke Stein, dus via deze weg wil ik als dank een homage brengen aan Tony Dowler..


🇬🇧 Today I received the message that Tony Dowler has passed away last February few days after his 59th birthday. The reason why I add this video here is to bring a tribute to an great musician, I saw him few times in the pub(dr dikke stein Elsloo) in my hometown and want to bring him an homage as thank you for all those great nights. It was always a big party when he and his band played the music and brought an homage to Rory



FROM THE ROAD Tribute to LYNYRD SKYNYRD



*





CHURCH OF CASH 13 november 2016


*

Nimmo brothers and Guy Smeets




*





*

Goede muziek,gezellige sfeer wat wil je nog meer,

Good Music,cosy atmosphere..what more do you need..


My brother in law,,,

KLIK OP DE FOTO
Mijn schoonbroertje Johnny achter het drumstel van Undercover een Rolling Stones coverband uit Rotterdam.







a Video with a selection of performances that took place in dr dikke stein.

een Video met een greep uit optredens die in dr dikke Stein plaatsvonden.


Heb zelfs een shirt gekocht ontworpen door Sarah de zangeres van Doghouse Rose

I even bought a shirt designed by Sarah the female singer of the band Doghouse Rose.

Het is lang geleden dat goede live muziek in Elsloo was, op ons eigen festival aan de maas Conincxpop na. Maar sinds 2010 is er een cafe baas die een neusje heeft voor goede muziek en leuke bands en onbekende bands krijgen een kans om hun muziek te delen met het publiek, daar moet gewoon elke muziekliefhebber van genieten. Deze kans wordt geregeld gegeven in de zaal van dr dikke Stein. Niet alleen Nederlandse bands passeren de revue ook buitenlandse. In 2016 bv stond een geweldige band uit Canada op het podium hun maken rebel Country. Als je straycats leuk vind , vind je hun ook goed..

 ,ik zou zeggen ..gewoon komen, je zult er zeker geen spijt van hebben..


BLUESBONES in dr dikke Stein April 2016

It has been a long time since good live music was in Elsloo , except our own festival aan de maas Conincxpop , looking out for it every year.. but since 2010 is a cafe boss who has a nose for good music and good bands . So unknown bands finally get a chance to share their music with the public, and that's a must to be there for every music lover. and this opportunity is possible in "de dikke Stein ", Not just Dutch bands are presented also foreign bands..In 2016 we had an amazing band from Canada, playing Rebel country.  If you like Straycats, you sure love them..

So give it a visit.. you won't regret..,


Great to meet those nice guys and great musicians from Manchester

Tof deze leuke mannen en geweldige muzikanten uit Manchester te ontmoeten

They give us an amazing noon/night I can tell you

ze hebben ons een geweldige muziek,middag/avond bezorgd.


Amazing to see and meet Dan Patlansky as well



Hele leuke en goede bands hebben we daar gezien en hopelijk gaan we er nog meer zien in de toekomst.

Great bands we saw and i hope we will see more in the future.






Recent Posts

See All
bottom of page